KOORE skyline image

Handels- og leveringsbetingelser

KOORE ejes og drives af Basiswear I/S, CVR-nr. 32086292, Nannasgade 28, 2200 København N.

 

1. Bestilling

Alle priser er dagspriser og opdateres løbende, hvorfor prisændringer kan forekomme.

Aftaler på vores website kan indgås på følgende sprog: dansk, svensk

For at handle hos KOORE skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingsmiddel, som vi accepterer.

Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.  Du kan helt frem til selvebestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. 

Der kan ikke bestilles telefonisk.

Når du har foretaget en bestilling hos os, kan du printe ordrebekræftelsen, som du modtager på mail efter købet. Vi opbevarer også bekræftelsen, som du kan få en kopi af, ved at kontakte kundeservice.

Vi tager forbehold for udsolgte varer og prisfejl, og forbeholder os retten til at annullere din ordre ved fejl.

1.1. Ved levering til lande INDEN for EU

Alle de viste priser er inkl. moms, told og andre eventuelle afgifter.

1.2. Ved levering til lande UDEN for EU

Vælger du i kassen et leveringsland uden for EU vil priserne skifte til ex. moms. Du kan blive opkrævet moms, told og yderligere afgifter ved eller efter levering. Kontakt toldmyndighederne i leveringslandet, hvis du er i tvivl.

 

2. Betaling

Betaler du med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske butik, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr, når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data, du sender i forbindelse med køb, gennemført med betalingskort, er krypterede (SSL). Hverken KOORE eller andre har mulighed for at læse dataene på dit betalingskort.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra KOORE. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet.

Hos KOORE kan du betale med følgende betalingsmidler:

 

3. Levering

Vi bestræber os på at afsende alle ordre, hvor alle varer er på lager, inden for 1-2 arbejdsdage. Hvis et produkt har længere afsendelsestid, vil dette fremgå på den enkelte størrelse og/eller farve. Det er den længste afsendelsestid, der er bestemmende for hvornår en ordre sendes. Er en vare i restordre oplyser vi en alternativ afsendelsestid. Der er ikke mulighed for at få foretaget dellevering af ordren. Leveringen sker med den transportør du har valgt ved bestillingen.

 

3.1. Ved levering til Grønland, Færøerne og Island

Alle forsendelser til Grønland, Færøerne og Island afsendes fra vores lager i København med Post Nord. Der kan sendes med FLY eller SKIB. Se mere om leveringsmetoder, priser og forsendelsestid under Levering. Der kan forekomme forsinkelser fra udefrakommende faktorer, som f.eks. snestorm, tåge eller lignende. Vær opmærksom på, at der  vil blive opkrævet moms for forsendelser uden for EU. Du vil efter eller ved modtagelsen af dine varer blive opkrævet moms og eventuel told eller andre afgifter.

Læs mere om levering

 

4. Returret (fortrydelsesret) og returnering – hvis du fortryder

Når du handler hos KOORE har du 30 dages fuld returret. Returret er det samme som fortrydelsesret. Returretten løber fra den dag, du modtager din ordre. Du skal underrette Army Star inden 30 dage, om at du ønsker at gøre brug af returretten, herefter skal pakken være Army Star i hænde efter senest 14 dage.

Når du benytter dig af returretten, skal du selv betale for fragten, og returnering sker på eget ansvar - vi refunderer ikke returforsendelser, der ikke når frem til KOORE.
Benytter du den vedlagte returlabel overgår ansvaret for forsendelse til KOORE, idet pakken scannes ved indlevering til fragtfirmaet. Husk at få en kvittering for indlevering af fragtfirmaet.

Returnerer du alle varerne på din ordre, refunderes (foruden beløbet for varerne) også beløbet for KOORE standardlevering (39 kr. – GLS pakkeshoplevering).

Returnerer du ikke alle varer fra din ordre, refunderes der ikke for standardlevering (men naturligvis stadig beløbet for de returnerede varer).

 

Når du modtager din ordre, vil der være vedlagt en returlabel, som du kan bruge til at sende pakken retur til os. Hvis du benytter denne label til at sende din ordre retur til os, fratrækker vi prisen på din returlabel fra det beløbt du skal have retur for din ordre. Er din pakke leveret med GLS koster returlablen i din pakke 49 kr. Er din pakke leveret med Postnord koster returlablen i din pakke 55 kr. Vi anbefaler at du benytter denne løsning, men du er velkommen til at finde en alternativ løsning for egen regning. HUSK - forsendelsen være "med omdeling". Vi modtager ikke returvarer pr. efterkrav, eller uden omdeling.

Ønsker du at aflevere din pakke selv, er du velkommen til at aflevere din pakke i vores reception på Nannasgade 28, 2200 København N. Der er åbent man-fre 10.00-15.00. Bemærk: du får ingen kvittering ved afleveringen, men modtager denne på mail inden for 1-3 hverdage og der kan ikke ombyttes direkte eller refunderes kontant.

Vi refunderer beløbet for dine returnerede varer til det betalingsmiddel, der blev benyttet ved bestillingen. Der kan gå op til 5 arbejdsdage fra vi modtager dine varer retur, til der sker refundering.
Bemærk: Nogle korttyper er længere tid om at behandle beløb der refunderes. For Mastercard Credit gælder at pengene vil være på din konto d. 1. i den efterfølgende måned, hvis refundereingen er sket inden d. 20 i måneden, ellers næste måned.

Du modtager fuld refundering for de varer der returneres, hvis varerne er returneret i samme tilstand, som du modtog dem. Varerne må altså ikke være beskadiget, snavsede, vaskede, ændret eller taget i brug. Du kan prøve varerne på, og afprøve dine varer, på samme måde som var du i en butik. Hangtags, labels, mærker og lignende må ikke fjernes. Fodtøj returneres i den originale skotøjsæske.
Lever dine returnerede varer ikke op til disse krav, anses varen for taget i brug, og du vil kun modtage en del af, eller intet, af beløbet for den returnerede vare tilbage. Vurderingen afhænger af vores vurdering af varens handelsmæssige værdi.

 

5. Ombytning – hvis du vil have en anden vare/farve/størrelse

Ombytning foregår på samme måde som ved returnering.

6. Ingen fortrydelsesret/returret eller ombytning af Dog Tags og camouflagenet i metermål

Såfremt din ordre vedrører en vare, som skal fremstilles efter dine specifikationer, gælder fortrydelsesretten ikke efter fremstillingen er sket. Dette følger af forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 3. Fortrydelsesretten gælder derfor ikke for dog tags med individuel specificeret tekst, eller camouflagenet pr. metermål. Du har derfor ikke mulighed for at fortryde købet, eller foretage ombytning af dog tags med individuel tekst, eller camouflagenet købt i metermål.
(Er der sket en fejl i tilpasningen i forhold til det du har bestilt, har du naturligvis krav på at få leveret den korrekte vare. Den fejlbehæftede vare skal returneres. Kontakt kundeservice).

 

7. Særlige bestemmelser for Erhvervsdrivende

Der gælder de samme handelsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikationer:

  • Der er ingen fortrydelsesret / returretfor erhvervsdrivende, med mindre andet er aftalt med KOORE inden købet.
  • Der gælder et års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der påløber en ny et års reklamationsperiode. KBL § 77 a, stk. 3 finder ikke anvendelse i erhvervsforhold.

Ved brug af reklamationsretten skal køber selv stå for forsendelsen af produktet, herunder forsendelsesomkostningerne.

 

8. Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Er dine varer behæftet med fejl eller mangler, i forhold til hvad du blev stillet i udsigt, da du købte produktet, har du ret til at reklamere. Husk: det må forventes, at tidligere brugte originale militærvarer er behæftet med nogle fejl og mangler. Har en vare været brugt, vil det fremgå på varens informationsside.
Efter dansk lovgivning har du 24 måneders reklamationsret. Hvoraf de første 6 måneder er omfattet af formodningsreglen i købelovens § 77 a, stk. 3. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette er betinget af, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden to måneder, vil reklamationen altid være rettidig.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du først kontakte vores kundeservice. Vedhæft gerne et billede af manglen. Herefter vil du modtage et reklamationsskema der skal vedlægges forsendelsen af varen. Returnér venligst ikke varen, før du har modtaget reklamationsskema fra kundeservice.

Når du returnerer den defekte vare, bedes du vedlægge udfyldt reklamationsskema og benytte den returlabel, der var vedlagt, da du modtog dine varer. Har du mistet din returlabel, kan du få en ny, når du kontakter kundeservice.

Det er vigtigt at du sender din ordre tilbage i forsvarlig emballage.

Bemærk: Benytter du ikke vores returlabel, skal du være opmærksom på, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller ved personlig afhentning i postbutik eller lignende. Vi kan ligeledes ikke dække dine returomkostninger, hvis du ikke benytter vores returlabel.

 

9. Returnering ved forkert indtastet leveringsadresse eller manglende afhentning

Sendes din ordre retur til os, fordi du har indtastet forkert leveringsadresse, eller fordi du ikke har afhentet pakken, vil udgifter for forsendelse til korrekt leveringsadresse blive tillagt ordrebeløbet.
Hvis du vælger at annullere den returnerede ordre i forbindelse med forkert indtastet leveringsadresse, vil udgifter til porto blive trukket fra beløbet, du får tilbage for din ordre.

 

10. Klage

Hvis du ønsker at klage over et køb foretaget på KOORE, skal du først rette henvendelse til os via vores kontaktformular eller på mail info@koore.dk. Hvis det ikke lykkes at finde en fælles tilfredsstillende løsning på din klage, har du mulighed for at klage direkte til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, men denne vil hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.

 

 

Har du spørgsmål? Kontakt os her

Kontaktinformation

* Skal udfyldes

Bemærk: Vi opbevarer din e-mail korrespondance med os i op til 2 år fra i dag, for lettere at kunne servicere dig fremadrettet. Du kan til enhver tid anmode om at få slettet hele e-mail korrespondance ved at besvare vores korrespondance.

Vent venligst, mens vi tilføjer din vare(r) til kurven.

Varen er nu lagt i indkøbskurven

0 varer – I alt 0,00 DKK